Blog
In een serie artikelen op LinkedIn schrijft Micheline over alle aspecten van het leadgeneratieproces.
Ook haar omgeving aan de Middellandse Zee komt geregeld aan bod.
Haar motto is: WORK HARD, PLAY HARD
Bonding with gatekeepers
Bij de meeste bedrijven krijg je eerst de receptioniste aan de lijn, wat in de meeste gevallen een vrouw is. Doorgaans nemen ze de telefoon op met vermelding van de bedrijfsnaam en hun eigen voornaam. Het aanspreken van de gatekeeper met haar voornaam geeft de indruk...
Correlatie tussen database en conversie
In elke cold calling-campagne is het samenstellen van de database bijna altijd een hekel issue. De meeste klanten maken zich daar graag snel van af door een bestand aan te kopen bij een dataleverancier, die netjes de gangbare criteria hanteert ( omzetgrootte,...
The Perfect Pitch
Een goede call pitch is de basis van elke cold call en bevat 1 of meer USP’s van de aanbieder. Veel bedrijven weten niet precies wat zich afspeelt in het hoofd van hun prospects. Een benchmark-onderzoek in de vorm van een telefonische vragenlijst kan hier...
Drie jaar Spanje…de schaduwzijden
Een emigratie is een beetje zoals een huwelijk. De eerste maanden en jaren zit je op een roze wolk en voel je je zielsgelukkig met je uitverkorene. Na verloop van tijd begint er wat sleet op te komen en ga je je ergeren aan zijn of haar gewoonten, er komt een haar in...
Hoe vul je de salesfunnel in crisistijd?
Acquireren van nieuwe klanten is van alle tijden, zowel voor, tijdens als na de crisis. Mijn acquisitiebedrijf heb ik opgestart net na de crisis van 2008. Mensen vroegen me toen of het wel verstandig was om mijn jaarcontract niet te verlengen en in te ruilen voor een...
Hoe de digitale revolutie mij naar Valencia bracht
Ik ben zelf geboren tijdens de jaren zestig, in het analoge tijdperk. De computer, het internet, de mobiele telefoon, het e-mail verkeer moesten nog uitgevonden worden. We hadden thuis een telefoon met een draaischijf en als kind had ik me nooit kunnen voorstellen dat...